Facebook
ENG | HUN
Vissza a főoldalra
 

Harcolj az influenza ellen C –vitaminnal

2017.01.27., Péntek 08:14

A C-vitamin vagy más néven aszkorbinsav, vagy l-aszkorbát egy esszenciális vitamin. Az egyik legbiztonságosabb és legfontosabb, napi szinten fogyasztandó vitamin. Az első, amihez az emberek megfázás esetén nyúlnak.

Vízoldékony vitamin, amelyre szükség van a normális növekedés és fejlődés miatt is. A felesleges mennyiség pedig 24 órán belül távozik a szervezetből. Az influenza-szezon egyik leghatékonyabb immunrendszer turbózó vitaminja.

Antioxidáns, amely felveszi a harcot a káros szabad gyökökkel. A káros szabad gyökök a szervezetre rendkívül romboló hatással vannak. A káros szabad gyökök pedig akkor keletkeznek, amikor a szervezet az ételt energiává alakítja. Az antioxidánsok csökkentik a mérgező kémiai anyagok káros hatásait is, mint amilyen a dohányzás.

 

A növekedéshez és a kötőszövetek regenerálódásához is nélkülözhetetlen a C-vitamin. A kollagénképzésben is részt vesz, amely szükséges a bőr, a szalagok, és még a vérerek felépítéséhez is. A sebgyógyulásban is fontos a szerepe, de a csontok, ízületek, fogak megtartásához is elengedhetetlen. Erősíti az artériák falát.

 

C vitaminra mindenkinek szüksége van, keményen edző sportolóknak pedig akár megadózisban is. Nemcsak az immunrendszer erősítéséhez, de az intenzív edzés utáni regenerációhoz is elengedhetetlen. Segíti a fehérje anyagcserét.

Férfiak esetén a C-vitamin magasan tartja a tesztoszteron szintet és alacsonyan a katabolikus hatású kortizol szintet. Így napi szinten nagyszerű teljesítményt tudsz nyújtani.

 

Nők esetén a menstruációs ciklus során egyensúlyozza az ösztrogén szintet.

 

Mennyit kellene szedni belőle?

Aki sportol annak legalább 1 g a napi szükséglet, de az ideális 2-3 g lenne. Szentgyörgyi Albert is úgy gondolta, hogy az aszkorbinsavnak ugyanúgy kellene a szekrényben állnia, mint a lisztnek és a cukornak. Mert alapvető szükséglete az emberi szervezetnek. Megfázás, betegség, gyengeség idején akár tovább is emelhető az adag.

 

Próbáld minél több adagra elosztva, nagyjából 2-3 óránként fogyasztani a C-vitamint, hogy állandó ellátásban részesüljön a szervezeted!